Lotterier/Sponsring

KLUBBENS LOTTERIER  /  SPONSRING AV JAKTPROV

Klubbens Lotterier

Klubben har 3 olika lotterier som vi har varje år. Gemensamt för de 3 olika lotterierna är att det är klubbens medlemmar som kan delta i lotterierna.

Har du gått Jaktprov, Röntgat HD/ED eller ögonlyst din hund kanske du vill delta i lotterierna?

På denna sida här nedan finner du mer information om varje lotteri, och hur man kan ta del av sponsring till jaktprov.

Anmälan till lotterierna står på varje lotteri, för frågor kontakta oss på
info@svenskavitaalghundsklubben.se

Sponsring

Svenska Vita Älghundsklubben vill uppmuntra hundägare av Vit Älghund att gå jaktprov med sina hundar. Detta är viktigt för rasens utveckling och överlevnad.

Man får helt enkelt en sponsring på 300 kr för att man deltagit i Jaktprov. Resultatet av provet är inte väsentligt utan det viktiga är att man gått provet.

REGLER

Endast för medlemmar i SVÄ

Skicka in kvitto/provet till oss som bevis på att du betalt för provet. Kom ihåg att detta bara gäller för de som är medlem hos SVÄ. Senast 12 Mars 2024.

Skicka till Info@svenskavitaalghundsklubben.se

HD/ED Lotteri

Svenska Vita Älghundsklubben vill uppmuntra hundägare av Vit Älghund att röntga sina hundar. Detta är viktigt för rasens utveckling och överlevnad.
Det är tyvärr få individer att välja på i aveln just nu, och vi vill fortsätta även 2023 med att uppmuntra att röntga sina hundar.

REGLER

Endast för medlemmar i SVÄ

Skicka bild på kvitto/Certifikat för utförd röntgen
(Gäller alla medlemmar, oavsett resultat på röntgen)
RÖNTGEN SKA UTFÄRDATS UNDER ÅRET (2023) för att gälla att skicka in. Senast sista Februari 2024.

Avelsrådets pris

Avelsrådet i Svenska Vita Älghundsklubben vill uppmuntra sina medlemmar till att starta och gå jaktprov och har därför instiftat ett pris som gäller både för löshund och ledhund.

De medlemmar som som uppfyller kraven och vill vara med i lotteriet måste skicka sin anmälan till;
freddy.groenlund@gmail.com

Ange hundens namn , regnr, provresultat samt hundägarens namn och adress.SENAST FEBRUARI MÅNAD!Dragning sker i mars månad efter säsongen.

REGLER:
Endast för medlemmar i SVÄ.
Poäng har inte någon betydelse.
En lott per hund, hunden som prisas. och det gäller under aktuell provsäsong.

NORSK MEDLEM: freddygroenlund@gmail.com

Går använda formuläret längst ner också om man vill delta i fler.

Ögonlysning lotteri

Har du ögonlyst din hund under 2023?

Då kan du isåfall delta i vårat lotteri där vinsten är 1000 kr.

freddy.groenlund@gmail.com

REGLER:
Endast för medlemmar i SVÄ.

NORSK MEDLEM: freddygroenlund@gmail.com

Går använda formuläret längst ner också om man vill delta i fler.

VINNARE AV LOTTERIERNA 2022

Vinnarna är de som varit med under året 2022, som drogs i början av 2023.

AVELSRÅDETS PRIS

1:a Pris: Asbjorn Dahle med hunden VITO.

2:a Pris: Stina Holmström med hunden Vitgölens Chilla.

HD/ED LOTTERIET

1:a Pris: Ann-Louise Andersson med hunden Blondi

2:a Pris:
 Kjell Dervola med hunden Viljes

3:e Pris:
Helle Christensen med hunden Skordaltröas Doris

TRACKER PEJLAR

Vi har också lottat ut två stycken tracker-pejlar. En pejl har lottats ut till de som gått jaktprov under säsongen 22/23 och en annan pejl lottades ut till de som deltog under Årsmötet.

Vinnaren av de som gått jaktprov: Katarina Eriksson

Vinnaren av deltagande på årsmöte: Johan Wintvik